De Nijs blijft investeren in klantgericht bouwen
Terug naarnieuwsoverzicht
De Nijs heeft zich per 1 september van dit jaar aangesloten bij de Stichting Klantgericht Bouwen. Met deze stap geeft De Nijs verder invulling aan haar beleid op het gebied van kwalitatieve woningbouw en de best haalbare klanttevredenheid. Klantgericht Bouwen is een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk gespecialiseerd in klanttevredenheidsonderzoeken in de woningbouw.
De Nijs richt zich in haar beleidsvisie al jaren op het optimaliseren van de klanttevredenheid. Mike Coffeng, directeur productie bij De Nijs: ”Klanttevredenheid van de woonconsument staat bij ons bedrijf hoog op de agenda. Stichting Klantgericht Bouwen (SKB) is gespecialiseerd in klanttevredenheidsonderzoeken in de woningbouw. Met de uitkomsten hiervan kunnen wij nog meer inzicht krijgen in de ervaringen van woningkopers tijdens de verkoop-, bouw-, opleverfase en nazorg. Zo weten we nog meer waarop we moeten sturen en waarnaar we moeten handelen.”
Een hoge klanttevredenheid werkt twee kanten op
Speciaal voor bouwers van nieuwbouw-koopwoningen is in samenwerking met consumenten en SKB-bedrijven het SKB Kopersonderzoek ontwikkeld. Mike Coffeng: ”De vragen gaan over voor de consument herkenbare onderwerpen die spelen voor, tijdens en na de bouw van een woning. Door ons aan te sluiten bij SKB hebben we inzage in meer dan 100.000 ingevulde kopersonderzoeken. De onderzoeksresultaten zijn zo ingericht dat wij met scores en open antwoorden van consumenten gedetailleerd kunnen zien waar voor ons nog verbeterpunten liggen. Ook biedt het SKB Kopersonderzoek inzicht in hoe onze collega’s ‘scoren’ op het gebied van klanttevredenheid. Een goede bouw-benchmark.”
Volgens Mike Coffeng werkt een hoge klanttevredenheid twee kanten op. “Een goede communicatie en dienstverlening voor, tijdens en na de bouw levert niet alleen tevreden klanten op. Het zorgt ook voor gemotiveerder medewerkers, minder opleverpunten, lagere faalkosten én een beter imago.”